פרסום כירופרקט
BACKLIFE
BACKLIFE
BACKLIFE 
מדרסים מותאמים אישית
מדרסים אורטופדיים
טיפול רייקי
טיפול רייקי
כיסא ברכיים
כסא בירכיים
agel flx
agel flx
האגודה הישראלית ל כירופרקטיקה
פרסום באתר כירופרקט
בחזרה לכיסא הלימודים PDF הדפס דואל
נכתב על ידי ד"ר יעל ויס, כירופרקטורית   
Tuesday, 12 August 2008
בחזרה לכיסא הלימודים
מאת ד"ר יעל ויס

בספטמבר חוזרים הילדים והנוער חזרה לכיסא הלימודים אך מה אנו יודעים על הכיסא שעליו יושבים ילדנו? האם הוא נוח ומתאים לגב?

מרבית האוכלוסייה וכך גם ילדי ביה"ס יושבים רוב שעות היממה. בבוקר בביה"ס, אחה"צ בשיעורים, משחקי מחשב או מול הטלויזיה.
האם משפיעה תנוחת הישיבה או צורת הכיסא על בריאות עמוד השדרה?
מה ניתן לעשות לשפר את המצב ומה זו בכלל ישיבה נכונה?

מחקרים מראים ש- 50% מילדי ביה"ס מתלוננים על כאבי גב. רב בעיות הגב נובעות מיציבה לקויה.

מה זו יציבה נכונה?
מחקרים עדכניים מצביעים על קשר הדוק בין היציבה לבין מצב הבריאות.
 בהתבוננות מלפנים או מאחור – גובה האוזניים, גובה הכתפיים וגובה האגן, צריכים להיות אופקיים וסימטריים.
 במבט מהצד על עמוד השדרה מבחינים בשלוש קשתות  בהתאם לשלושת אזורי עמוד השדרה – קשת צוארית, קשת גבית וקשת מותנית. מבנה הקשתות מקנה חוזק ויציבות ומהווה בסיס ליציבה נכונה ובריאה.
ליקויים ביציבה של עמוד השדרה אצל רבים מאיתנו, נובעים מחוסר מודעות לעמידה, ישיבה ושכיבה נכונים. יציבה לקויה גורמת להגברת העומס על החוליות והדיסק, וכן במשך השנים מופיעים כאבי –גב, צוואר, ראש, והקרנה  לידיים ורגליים. לדוגמא, החזקת ראש המוטה קדימה, היא סיבה נפוצה לכאבי צוואר  וראש.
 ישיבה לא נכונה  בבית הספר, במשרד או בכורסה שוקעת בסלון, גורמת לכאבי – גב תחתון.

בשל בעיות תקציב נוצר מצב בביה"ס שבו כסאות אינם מותאמים לגודל התלמידים ואינם כסאות אורטופדיים המאפשרים ישיבה נכונה. מה הוא הכיסא המאפר תנוחת ישיבה נכונה?
אין כסא אחד שיתאים לכל התלמידים. כסא אידיאלי הוא כסא אשר מאפשר כוונון מירבי, ובכך מאפשר התאמה ארגונומית טובה. התאמה טובה מתייחסת לגודל הילד וגובה השולחן. ככל שהכיסא בעל אפשריות כוונון יותר גדולות, כך ההתאמה יותר ספציפית לילד.
מאחר וכסאות כאלה יהיה קשה למשרד החינוך לרכוש בשל קשיים תקציביים בביה"ס, הנני ממליצה שלפחות בבית תהיה התאמה כזו, בשעות שיושבים להכין שעורים או מול המחשב. כיסא מתאים מגביר את יכולת הריכוז ומונע הסחת דעת הגורמת לתנוחות ישיבה שונות ומשונות, כגון שכיבה על השטיח והמיטה לשם הכנת שעורי הבית.





עשרת הדיברות לישיבה נכונה

1.    המשענת צריכה להיות צמודה לגב ורצוי עם כרית או בליטה באזור הקשת המותנית, כך שלא יהיה רווח בין שקע הגב התחתון ובין המשענת.

2.    גובה הכסא צריך להתאים לשולחן כך שהכתפיים לא יתאמצו והמרפקים יהיו בגובה השולחן.

3.     שתי הרגליים צריכות להיות מונחות על הריצפה, או על הדום רגליים.

4.    ידיות –מאפשרות מדי פעם מנוחה לידיים. דבר זה עוזר להפחתת עומס מעמוד השדרה .ידיות קצרות יאפשרו התקרבות מקסימלית לשולחן

5.    מושב הכיסא צריך להיות בעל בסיס יחסית קשיח ומרופד. ישיבה על כורסה שוקעת, מאוד לא מומלצת.

6.    ספרים כדאי להניח על מתקן קריאה, על מנת למנוע כיפוף יתר של הראש.

7.     גובה מסך המחשב צריך להיות בגובה העיניים.

8.    חשוב לשבת ישר מול המחברת, או המסך והמקלדת.

9.    לא לשבת רצוף יותר מחצי שעה.

10.    מומלץ לקום ולהתמתח כדי להרפות את השרירים.




בחודש ספטמבר , חודש הכירופרקטיקה – חברי האגודה הישראלית לכירופרקטיקה, מציעים בדיקות יציבה לילדים, כשירות לציבור.   מומלץ לבדוק את היציבה של עמוד השדרה מגיל צעיר. איבחון מוקדם של ליקויים בעמוד השדרה מגיל צעיר ע"י ד"ר לכירופרקטיקה יכול למנוע התפתחותן של בעיות בעתיד. לפרטים על ד"ר לכירופרקטיקה באזור מגוריכם חייגו : 1800-658000


ד"ר יעל וייס – נישאת האגודה הישראלית לכירופרקטיקה בעלת קליניקה פרטית לטיפול בבעיות עמוד שדרה כאבי גב צוואר וגפיים, מרצה על יציבה נכונה ומניעת כאבי גב במוסדות וחברות וכן בהתנדבות בבתי הספר.

 
< קודם   הבא >
צור קשר לפרסום באתר 050-354-6746