PDF הדפס דואל
נכתב על ידי דר. רונן מנדי, כירופרקט
Thursday, 10 July 2008

כאב גב - כאבי גב

8% ממקרי כאבי גב, מקורו בשרירים, ברצועות ו/או בדיסקים. חלק מהכאב נגרם פשוט משימוש ייתר בשרירים, דבר שיכול להיגרם על ידי תנועות חוזרות או על ידי ניסיון שהשריר יעשה יותר מכפי יכולתו במקרה מסוים. חלק מאותם כאבי גב נגרמים עקב מצב המפרקים – דלקות, מחלות מפרקים (ארת'ריטיס) או ניוון (דגנרציה – Degeneration). גורם מוביל נוסף ל כאבי גב הוא בלט דיסק.

אולם, למרבית הפלא, 20-30% מהסובלים מבלט דיסק וכן כאבי גב, סובלים מחוסר נוחות מסיבה אחרת מאשר מצב הדיסק. שוב לשים לב למצב כשאנשים רבים מאלו הולכים לניתוח כשהדיסק אינו הגורם לכאב או לחוסר הנוחות שלהם.
עדיין כאבים אחרים יכולים להיות תוצאה של מחלות אחרות בלתי קשורות באזור הגב כמו מחלות כליות, או בעיות עיכול או אפילו סרטן.

כאב גב

לפחות %80 סובלים ממצב של כאבי גב במהלך חייהם. מוצאים בארצות הברית על טיפולים רפואיים במצב כאבי גב ואובדן ימי עבודה עקב כאבי גב בין 16 ל-50 מיליארד דולר בשנה.

נכון אמנם, שאלפי אנשים הולכים כל יום לכירופרקטורים לטפל ב כאבי גב בכל העולם, ורבים מהם מרוויחים ונהנים משחרור מהיר ונוח של כאבי גב, אך אין זה נכון שכירופרקטיקה היא טיפול יעיל למצב כאבי גב.
האמת היא שחלק מהאנשים האלו ירגישו הקלה של כאבי גב, אם הם מטופלים כירופרקטית וגם אם לא. לחלק מסאז', דיקור, כרית חמה/קרה או אימון גופני יכולים לעזור במידה דומה. חלק ירגישו יותר טוב עם חלוף זמן, גם ללא טיפול בכלל. לרוע המזל, מה שנראה שעובד היום, לא בהכרח יעבוד מחר.
במשך שנים, המליצה הרפואה על שבועיים מנוחה לטיפול ב כאבי גב. היום זה כבר ברור ומקובל שמנוחה של יותר מיומיים, יכולה הרבה פעמים להחמיר כאבי גב. אנחנו מבינים עכשיו שחוסר שימוש בשרירים שתומכים בשדרה, גורם להיחלשותם, לניוונם ופוגע ביכולתם לעשות את העבודה. מגוון הטיפולים היעילים לטיפול יכול להיות מוסבר על ידי העובדה שהגורם למצב כאבי גב יכול להשתנות כמספר הסובלים עצמו.

אז עם כל כך הרבה גורמים למצב כאבי גב, אתם יכולים לתהות איך יכול כל טיפול אחד לעזור להכל. לדוגמה, עדיין לא ידוע איך אספירין עוזר להרגעת כאב. אם איננו יודעים את זה, איננו יכולים לדעת אם יש אמצעי פחות רעיל, או אפילו זול יותר שיכול לעשות את אותו דבר? או באותו כיוון, איל אנחנו יודעים שמנגנון הפעולה הבלתי ידוע הזה, אינו מזיק לגוף באופן משמעותי כלשהו?

בזמן שכירופרקטיקה אינה טפול ב כאבי גב, היא טובה ויעילה לבריאות הכללית של הגוף. אם אתם עושים דבר כלשהו לטובת בריאותכם הכללית, הוא מועיל לכל גופכם.

אם אתם ישנים שנת לילה טובה, תהיה לכם יותר אנרגיה, גופכם יתפקד יותר בתיאום, ותחשיבו בהיר יותר. אימון גופני, תזונה וכל השאר הם חלק באופן טבעי של הפחתת כאב גב, לא מכיוון שהם טיפולי יעילים, אלא מכיוון שהם טובים לגוף. הם תורמים לבריאות. כך גם כאב גב שמשתפר עם טיפול כירופרקטי, אין זה מכיוון שכירופרקטיקה טובה לגב בעייתי. כירופרקטי טובה ומועילה לכל גופכם. אז בדקו את השדרה שלכם באופן סדיר – אם יש לכם כאבי גב או לא. אתם תיהנו ותאהבו את התוצאות!

כירופרקטיקה טובה ומועילה לכל הגוף שלכם.
 אז בדקו את השדרה שלכם באופן סדיר – אם יש לכם כאבי גב או לא.
 אתם תיהנו ותאהבו את התוצאות!

עידכון אחרון ( Monday, 14 February 2011 )