פרסום כירופרקט
BACKLIFE
BACKLIFE
BACKLIFE 
מדרסים מותאמים אישית
מדרסים אורטופדיים
טיפול רייקי
טיפול רייקי
כיסא ברכיים
כסא בירכיים
agel flx
agel flx
האגודה הישראלית ל כירופרקטיקה
פרסום באתר כירופרקט

PDF הדפס דואל
נכתב על ידי דר. בריאן ג'נסן, כירופרקט   
Wednesday, 09 July 2008

שדרה מכווננת היטב 

כמה ביקורים צריך על מנת להינות משדרה מכווננת כהלכה? התשובה תלויה בדרך בה אתם מגדירים מכוונן כהלכה. עבור מטופלי רבים, שנהנים מרגיעה מיידית  של הכאב, אחרי הכיוונון הראשון שלהם, התשובה יכולה להיות – אחד.
אבל כשמבינים שיכולות להיות בעיות גם ללא כאב, תבינו שביקורים וכיוונונים קטנים לאורך החיים משרתים אתכם למיצוי היכולות המולדות שלכם. כיוונונים קטנים אלו מונעים גם בעיות רבות  שיכולות להופיע בשנות ה-40 וה-50 שלכם.

אפריל 2008 (כרך 2, פרק 4)
שדרה מכווננת היטב
דר. בריאן ג'נסן, כירופרקט
 
בואו נבדוק מספר נושאים כלליים על הקורה בגופכם במהלך 6 העשורים הראשונים של החיים.
ילדות ונערות
דלקת מפרקים נחשבת לבעיה של אנשים מבוגרים, אבל היא יכולה להתחיל כבר בילדות. זה קורה כך: המהלך שני העשורים הראשונים, יהיו לכם לחצים ישירים ועקיפים. לחץ עקיף יכול להתבטא בבעיות יציבה ולחץ ישיר מתבטא בנקיעות ומתיחות מפעילויות ספורטיביות או חבלות ילדות אחרות. לחצים אלו, אם אינם מטופלים, יכולים לגרום לניוון ובעיות אחרות – כמו דלקת פרקים – בהמשך הדרך.
 בעיות יציבה יכולות להיות עדינות, ונדיר שהן גורמות לכאב, ועדיין הן גורמות לניוון. חשוב שיבדקו לכם את כפות הרגלים, הבסיס של היציבה שלכם. כף רגל שטוחה (פלטפוס) יכולות לגרום לגפה - רגל אחת לפעול כקצרה יותר מהשנייה, דבר שמשפיע על הבסיס והתפקוד של האגן והשדרה, כמו גם יצירה של לחץ עודף על הברכיים ופרקי הירכיים. לחצים אלו יכולים לגרום לחולשה  שיכולה לגרום לכם להיות חשופים לפגיעות ו/או ניוון (יפורט בהמשך), ויוצר גם לחצים בשדרה, שיכול להימצא שחוסר איזון מתמשך (כרוני). אם אי פעם אמרתם לכירופרקט שלכם – "הגב שלי לא במקום" – מרבית הסיכויים שהכל התחיל בכפות הרגליים!
מדרסים ביו-מכאניים שתומכים בקשתות כפות הרגלים, שנמדדים ללא הפעלת משקל ו/או לחץ על כפות הרגלים – יכולים להתחיל את העבודה, ולתת תמיכה לכפות הרגלים במשך החיים.
שנות ה-20 וה-30
התקופה הזו בדרך הכלל הכירופרקט שלך, יוכל לראות שלבים ראשונים של ניוון ודלקות מפרקים, שהחלו למעשה כנראה בילדותך ובשנות נעוריך. אתם יכולים להתחיל להרגיש ירידה בגמישות, מיחושי מפרקים וכאבים. הביצועים האתלטיים בדרך כלל מתחילים לרדת, ואתם אולי אומרים "פעם יכולתי (לרוץ, לשחות, לעמוד)...." הסימנים הראשונים של דלקות מפרקים מתחילים להופיע בצילומי רנטגן. אלו הם סימנים שקיימים כבר זמן על ירידה בתפקוד הגופני, ועדיין אינכם סובלים מכאב, רוב הזמן.
 
 
הסימפטומים מתעוררים לעיתים, אך הם בדרך כלל נשלטים ונרגעים עם הטיפול הכירופרקטי. שוב, כאב הוא בדרך כלל, תגובה מאוחרת ולכן מאפיין גרוע למצב הבריאות, בתהליך המניעה של ניוון השדרה ושמירת איכות החיים והתפקוד הכללי. מספר ביקורים לכירופרקט שלכם, יכולים להרגיע באופן זמני את הסימפטומים מהם אתם סובלים, אך על מנת לאתר ולהגיע לשורש הבעיה ולשמר את איכות החיים והתפקוד הכללית לכל החיים, מספר ביקורים לא יספיקו.
 

WELLNESS
 
שנות ה-40 וה-50
זהו הזמן, שבו אנחנו מתחילים לראות את ההשפעות של דלקות המפרקים (ארת'ריטיס). בדרך כלל טווח התנועה מתחיל להיות מוגבל, עקב ירידה בגמישות השרירים וכאבי מפרקים. כאב כרוני הוא תופעה נפוצה כמו גם והרס סחוסים בבירכיים ובפרקי הירכיים – שפעמים נפטר רק בניתוח החלפת מפרק.
 
בנקודה הזאת, הכירופרקט שלך יכול להתאמץ להרגיע את הסימפטומים המגבילים ולעזור לך לשמר תפקוד רב ככל הניתן. טיפול יכול לעזור לך לקבל בחזרה את החיים ולהאט את ההשפעות של דלקת המפרקים (ארת'ריטיס).
 
 
איך למנוע או להאט את הנזק
 
אפשר לדאוג לשדרה מכווננת כראוי! על ידי שימוש בשילוב של תפריט מתאים (דיאטה), אימון גופני, כיוונון כירופרקטי סדיר ומדרסים מתאימים (לפי הצורך), יכול להיות לכם תפקיד פעיל במניעת הנזק (או בהאטת תהליך השימוש והשחיקה).
 
 
תפריט (דיאטה)
זו בוודאי לא הפעם הראשונה בה אתם שומעים על חשיבות אכילת מזון מזין ושמירה על תפריט מתאים. עדיין התפריט מהווה חלק חשוב בשמירת הבריאות הכללית שלכם, וקל לכם יחסית לשמור ולפקח עליו, והוא רק בשליטתכם.  הכירופרקט שלכם או התזונאית יכולים לייעץ לכם אילו מוצרים אתם צריכים לאכול, אבל זה רק באחריותכם ובשליטתכם למלא אחר ההמלצות האלו ולבחור באורח חיים בריא. זה יכול להישמע קשה יותר ממה שזה – תתחילו רק, עם בחירה בריאה אחת קטנה (ירקות במקום צ'יפס – בארוחת צהריים – היום), ואתם כבר מתחילים את המסלול בכיוון הנכון. בנו על הרגעים האלו והמשיכו לעשות בחירות מזון בריאות, ותבחינו בשינויים משמעותיים לא רק בגופכם, אלא בבריאותכם הכללית. חמשת המפתחות שתורמים לאריכות חיים הם:
הימנעות מעישון
אכילת 5-9 מנות של פירות וירקות מדי יום
שתיית המון מים
אימון גופני סדיר
בדיקה שדרתית סדירה
 
אימון גופני
 
אימון גופני סדיר, הולך יד ביד עם תזונה נכונה בשמירת אורח חיים בריא. הנה מספר טיפים קטנים להתחלה:
התחילו לאט, והגבירו את המאמץ באימונים בהדרגה
תמיד עשו חימום לפני האימון ומתיחות לשיחרור אחריו.
 
שתו המון מים [220 סמ"ק (כוס מלאה) לפני האימון, 220 סמ"ק במהלך האימון ועוד 220 סמ"ק אחרי האימון)
הקשיבו לגופכם – הפסיקו את האימון אם אתם מרגישים כאב או סחרחורת
השתמשו בבגדי אימון מתאימים ונעלי ספורט תומכות
 
 
כיוונונים כירופרקטיים
 
דאגו בדיקה סדירה על ידי הכירופרקט שלכם, גם כשאינכם מרגישים כאב, יכולה לתת לכם תרומה גדולה בהמשך החיים. מפרקים בריאים, גמישות שרירים ומערכת עצבים בריאה יאפשרו לכם להמשיך להתאמן, ולהיות פעילים, דברים שכולנו יודעים שתורמים לבריאות הכללית.
 
תנועה מביאה חיים למפרקים ולאדם. גוף מאוזן קולט ומשחרר לחצים, בעוד גוף לא מאוזן קולט ואוגר/צובר את הלחצים האלו. הלחצים האלו מתחילים בכפות הרגלים ויכולים להשפיע על כל הגב והצוואר שלכם. מדרסים מותאמים אישית יכולים מאוד לעזור מאוד לטיפול הכירופרקטי שלכם. זאת מכיוון שתרומת הכיוונון הכירופרקטי לגופכם תוכל להימשך ולהחזיק יותר זמן, אם גופכם נתמך בין הביקורים. מדרסים מתאימים תומכים בכל שלושת הקשתות של כפות הרגלים שלכם, ונותנים בסיס טוב לכל גופכם.
 
המפתח לשדרה מכווננת כראוי, הוא התחלה מוקדמת ושמירה על כיוונון סדיר לשמירת האיזון והיכולות של גופכם. זוהי גישת חיים לאיכות חיים, תפקוד ובריאות כללית.
 
Brian Jensen, DC, is a graduate of the University of Nebraska and Palmer College of Chiropractic. He specializes in structural biomechanics and has been in practice for 17 years.

 

עידכון אחרון ( Monday, 14 February 2011 )
 
< קודם   הבא >
צור קשר לפרסום באתר 050-354-6746